حضرت امام روح الله در منشور روحانیت چنین نگاشته اند :

ضرورتی نیست که در چنین شرایطی ما به دنبال ایجاد روابط و مناسبات گسترده باشیم، چرا که دشمنان ممکن است تصور کنند که ما به وجود آنان چنان وابسته و علاقه‏ مند شدیم که از کنار اهانت به معتقدات و مقدسات دینی خود ساکت و آرام می‏گذریم.

در خبرگزاری ها آمده است :

وزیر امور خارجه در این پیام ابراز امیدواری کرده است که در دوره مسئولیت جدید عادل بن احمد الجبیر شاهد گسترش روابط ؟؟؟دو ملت و دو دولت جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی باشیم.

امام در همان منشور فرموده اند :

ما باید بدون توجه به غرب حیله‏گر و شرق متجاوز و فارغ از دیپلماسی حاکم بر جهان در صدد تحقق فقه عملی اسلام برآییم و الاّ مادامی که فقه در کتابها و سینۀ علما مستور بماند، ضرری متوجه جهانخواران نیست! 

آیا تبریک به ظالم کمک به ظلم او محسوب نمی شود ؟

امام خمینی : مگر مسلمانان جهان فاجعۀ قتل عام صدها عالم و هزاران زن و مرد فرقه‏ های مسلمین را در طول حیات ننگین آل سعود و نیز جنایت قتل‏ عام زائران خانۀ خدا را فراموش می‏کنند؟  چهارشنبه 29 تیر 1367

آیا وزارت خارجه ما فاموش کرده است ؟

ان‏شاءاللّه‏ ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد، و با برپایی جشن پیروزی حق بر جنود کفر و نفاق و آزادی کعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجدالحرام وارد خواهیم شد. چهارشنبه 29 تیر 1367