در طول چند ماه اخیر (دولت جدید) , چرا رهبر انقلاب روی یک مساله تاکید دارند ؟ 

نگاه به درون

دی 

نخبگان سیاسى هم باید بدانند عزّت و شرف آنها با تکیه‌ى به مردم و آحاد ملّتها است، نه با تکیه‌ى به بیگانگان، نه با تکیه‌ى به کسانى که از بُن دندان با جوامع اسلامى دشمنند.

 ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌

بنده توصیّه‌ام همیشه به مسئولین محترم این است که براى رفع مشکلات کشور به نیروى درونى این کشور توجّه کنند؛ چشم به بیرون نباید دوخت.

۱۳۹۲/۱۰/۱۹
بیانات در دیدار مردم قم

آبان

 تنها عامل برطرف کردن مزاحمت دشمن عبارت است از اقتدار ملّت و ایستادگى ملّت؛ این تنها عاملى است که میتواند دشمن را عقب بزند. 

۱۳۹۲/۰۸/۲۹
بیانات در دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر کشور

 همه‌ى حرف ما با مسئولین - چه مسئولین گذشته، چه مسئولین امروز - همین است که باید براى گشایش مسائل کشور و مشکلات کشور، از جمله مشکلات اقتصادى، نگاه به درون باشد.....

در عرصه‌ى دیپلماسى هم آن کشورى موفّق است که متّکى باشد به نیروى درون‌زا؛ آن دولتى میتواند در پشت میز مذاکره‌ى دیپلماسى حرف خودش را سبز بکند و به مقصود و نتایج مورد نظر خودش دست پیدا بکند که متّکى باشد به یک اقتدار درونى، توانایى‌هاى درونى.

۱۳۹۲/۰۸/۱۲

بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان

مهر

پیشرفت آن‌وقتى است که "درون‌زا" باشد، آن‌وقتى است که متّکى به استعداد درونى یک ملّت باشد. وزن و اعتبار کشورها و دولتها و ملّتها هم وابسته‌ى به همین درون‌زایى است. 

۱۳۹۲/۰۷/۱۷
بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در هفتمین همایش ملی نخبگان جوان

 آنچه براى نظام جمهورى اسلامى حائز اهمّیّت است، استحکام ساخت درونىِ نظام جمهورى اسلامى است، استحکام درونى ملّت ایران است؛ 

۱۳۹۲/۰۷/۱۳

بیانات در مراسم تحلیف و اعطاى سردوشى دانشجویان دانشگاه‌هاى افسرى ارتش جمهورى اسلامى

شهریور

وقتى کشورى با تکیه‌ى به استعدادهاى درونى، با تکیه‌ى به ابتکار نیروى انسانى خود، با تکیه‌ى به علم و دانش خود، با تکیه‌ى به ایمان خود و با اتّحاد حرکت میکند، قطعاً به نتایج مطلوب خواهد رسید.

۱۳۹۲/۰۶/۲۶
بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى

...اعتقادمان این است که باید به تقویت ساخت درونى نظام اهمّیّت بدهیم؛ این اساس کار است. از درون، خودمان را باید تقویت کنیم. 

۱۳۹۲/۰۶/۱۴
بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری

نگاهمان به بیرون نباشد. این، توصیه‌ى ما است؛ این معنایش این نیست که از امکاناتى که در بیرون هست استفاده نکنیم؛ این دو حرف با هم اشتباه نشود. امیدمان را به بیرون از ظرفیّت داخلى کشور ندوزیم.

۱۳۹۲/۰۶/۰۶
بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت

مرداد 

درس بزرگى که ما از این فشارهاى اقتصادى دریافت کردیم، این است که هرچه میتوانیم، باید به استحکام ساخت داخلى قدرت بپردازیم؛ هرچه میتوانیم، در درون، خودمان را مقتدر کنیم؛ دل به بیرون نبندیم. آنهائى که دل به بیرون ظرفیت ملت ایران میبندند، وقتى با یک چنین مشکلاتى مواجه شوند، خلع سلاح خواهند شد. ظرفیتهاى ملت ایران خیلى زیاد است.

۱۳۹۲/۰۵/۱۲
بیانات در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهورى اسلامى ایران‌